Nasıl Tutcam, Nasıl Etcem Derken Tuttum Gitti! :)


İki yıldır hamilelik ve emzirmeden dolayı oruç tutamayan ben, bu ramazan nasıl oruç tutacağım konusunda çok endişelendim. Çünkü normal günde bile susuzluk çeken, ancak çayla kendine gelen bir bünyem vardı. Bir de hala emmekte olan ve yemek yemeyi reddeden bir oğlum...

Bu kara kara düşüncelerle beklenen gün geldi çattı. İlk sahurda boool miktarda su, ilk oruçta rölantide bir gün geçirdim. Tüm gün " hala iyiyim", " aaa hala şuurumu kaybetmedim!" şeklinde şaşırmalarla saatler ilerledi... Son 1-2 saat ayakta dengede durma sorunu yaşadım sadece.

Ve AKŞAM EZANI okundu! İnanamadım, şok haliyle kaldım bir an :). Sonra da taze sıkılmış vişne suyunu diktim kafaya!!!

Eveeett Çok şükür korktuğum kadar olmadı. Rabbim yardımını esirgemedi. En çok korktuğum ilk günü başarıyla atlattım. Artık korkmuyorum senden ey ORUÇ! Ben de seni tutayım, sen de beni tut inşallah!

Kıssadan Hisse: Orucu gözünüzde büyütmeyin. Azcık iradenize sahip çıkın. Şeytan bizi psikolojik olarak yıkmak istiyor , yok efendim çok sıcakmış da günler çok uzunmuş da, ona papuç bırakmayın. Tutun gitsin!


NOT 1 : Yine kınadığım başıma geldi! 5-6 yıl önce bir arkadaşım, bir tanıdığının Ramazan'da yıllık izin alıp evde oruç tuttuğunu söylemişti. Çoook gülmüş bir de herkeslere anlatmıştım NE KOMİK YAAA diyerekten.... Pişmanım... Başıma geldi.... Yıllık izne ayrıldım. Yuppi!!!

NOT 2: Mahallemizin davulcusu da ( saat 2'de başlamasına rağmen) gayet başarılı. Avrupa birliğine felan girmeye niyeti yok. Gayet oynak bir melodi ve bangır bandır tokmak sesiyle bizi uyandırıyor. Aman oğlan uyanmasın diye camları sıkı sıkı kapıyorum hemen!

No comments: