Alış - Veriş

Çarşıda, AVM'de, marketlerde yeni ürünleri incelemeyi severim. İnsanlar neler icat etmiş, görüyon mu bak şu kapitalizmin gücünü pazarlama için neler yapılmış? Nasıl bir paket tasarımı böyle, ne janjanlı ne hoş vb. Bunlarda insanın zekasını, özgünlüğünü ve dediğim gibi kapitalizmin gücünü görürüm. Kimisi hoşuma gider kimisi beni farklı düşüncelere sevk eder...

Eşim ise için ise market alışverişi en fazla 15 dakika sürmeli, kendi giyim alışverişimi ise yalnız başıma yapmalıyımdır. Zaman israfıdır ona göre bu süre. Ben ise ilk paragraftaki cümlelerimi söylerim ona. "Azcık market gezeyim de görgüm bilgim artsın, dünyada neler oluyor haberim olsun. Bak insanlar ne güzel şeyler yapmış?" derim.

O da yine cevap verir tabi." Esas doğaya bak, kainata bak Allah neler yaratmış, bunlar ne ki, pehh?" Ve kendileri tam bir dağ, tepe, dere tutkunudur.

4 yıldır evliliğimizde her market alışverişi planında bu felsefî diyaloglar yaşanır aramızda. İkimiz de geri adım atmadık yıllardır :).

İkimiz de haklıyız aslında.

Mesela geçen bir dükkanda aşşağıdaki saati gördüm. " Aaaa ne güzel, saate baakkk!" dedim tüm yaşam sevincimle. Eşim ise gayet donuk bir ifade ile "gereksiz" dedi... Töbeee... Sanki ben "gerekli" dedim? Sadece "bak" dedim "değişik" dedim. İşte bu da bir örnek yaşadıklarımıza...

No comments: