Yaşasın Anne Dayanışması!



Anne dayanışmasıyla ilgili bir paylaşımım olmuştu daha önce. Blogunda oğlunun küçülenlerini paylaşan bir anneden bahsetmiştim.

Ben de pek çok emanetle başladım bebek hazırlıklarına. Mesela bebek küvetimi görümcem verdi. Eğer o vermeseydi de kardeşim verecekti. Bu tür eşyaları yardımlaşma usulü edinmek iki taraf için de en iyisi. Bir zorunluluk olan bebek küveti daha sonra insanların başına dert olmakta. Atsan atılmaz, satsan satılmaz… En iyisi vermek! Eğer ilerde yeni bir bebek düşünüyorsanız ödünç vermek, yok değilse komple vermek! Aslına bakarsanız 15- 20 tl’ye alınabilinecek bir şey, ama madem birilerinde boş boş duruyorsa ne gerek var yenisini almaya?

Ben eşten dosttan gelen bebek eşyalarını, kıyafetlerini hiç geri çevirmedim, memnuniyetle karşıladım. Oğluma küçülen ödünç kıyafetleri tekrardan yıkadım, teslim ettim. Çok şükür maddi durumumuz oğluma HERŞEYİN YENİSİNİ almaya elverişli. Ama madem bana böyle bir teklif sunanlar var neden geri çevireyim? Oğlum 9 aylık ve şimdiden 3-4 posta kıyafet küçülttü. Hepsi yesyeni, sapasağlam. En az beş bebiş daha büyütürler…

Her anne adayı heveslenir elbet bebek alışverişi yapmaya, hayattaki en büyük varlığına her şeyin en yenisini, en iyisini almaya! Ama çok da duygusal davranmamak lazım. Zaten yine de alıyorsunuz, her şeyi emanet alacak haliniz yok!

Benim aldığım emanetler; bebek kapı süsü, bebek şekeri için dekoratif bebek arabası, bilumum bebek kıyafeti, küvet, ana kucağı, yürüteç.

Hiç de gocunmam, utanmam bundan! Niye utanayım ki çalmadım, çırpmadım. Ben hem ödünç alayım hem de vereyim. Budur insanlığa ve İslam’a uygun olan.

NOT: Ayrıca arkadaşlarımla HAMİLELİK KIYAFETLERİmizi de ödünç alıp vermekteyiz. Kazan- Kazan ilkesini hayatımıza geçirmekteyiz :)

No comments: