Doğum ve Ben




Doğumumla ilgili hem yazı yazmayı hem istiyorum hem de istemiyorum. Anlatıp rahatlamak istiyorum ama bir yandan da hatırlayıp üzülmek istemiyorum…

Kısa bir özetle 9 ay 16 gün boyunca NORMAL doğum için kendimce çabalamama, dua etmeme, doktoruma ısrarla bu isteğimi vurgulamama rağmen ben de “sezaryenzede” oldum. ( bu kelimeyi de şu an uydurdum. Belki benden önce başkaları da bulmuştur ???)

Bebek 9 ay 16 günlük oldu, ultrasonda 3.750 ağırlığında çıkıyor, daha fazla büyümesin diye hiç sancım yokken suni sancı verildim. Bebeğin kakasını yapması sonucu sezaryen oldum.

Ameliyata ağlayarak girdim, lohusalığımda da çook ağladım… Hala içim rahat değil… “Acaba gerçekten sezaryen olmam gerekiyor muydu? Yoksa doktor beni kandırdı mı?” diye düşünüyorum hala… Yapacak bir şey yok elbet… Olan oldu artık… “Evladım sağlıklı çok şükür! ” deyip kendime moral vererek konuyu kapatmaya çalışıyorum…

Her şeyin doğal olanından yana olan ben, elbette tam bir NORMAL DOĞUM taraftarı ve savunucusuyum… Gel gelelim durum böyle işte…

Arada hamilelik ve doğum anılarımı da paylaşırım. Eeee ne de olsa kadınların doğum hikayeleri bitmezmiş di mi 

4 comments:

kevser md said...

nihalcim doğum zamanı gectikten sonra suni sancı vererek doğumu başlatmak gerekir çünkü bebeğin daha uzun süre içerde kalması bebek için risktir, ayrıca bebek kakasını yaptıysa ve doktor hemen sezaryene aldıysa bebeğinin hayatını kurtarmış demektir, ona dua etmelisisn çünkü bebek kakayı aspire ederse solunum sıkıntısından ölme riski %60'larda!! umarım hala kandırıldığını düşünmüyorsundur. not: bebeğin fazla büyüdüğü, zamanını geçtiği için kakasını yapmış, verilen suni sancı ile ilgisi yok.

Anonymous said...

nihalcim; zamanı geçmiş doğumu illa normal olsun diye beklemek risktir ki zaten doktor 1 hafta kadar beklemiş, zaman geçtikçe bebeğin kaka yapma ihtimali ve doğal olarak da kakasını aspire edip solunum sıkıntısından ölme riski %60 dır! bebek kakasını yaptıysa bu acil sezaryen endikasyonudur, doktor bebeğinin hayatını kurtarmış, opna dua etmelisin, kandırılmamışsın, bütün doktorlar kandırıkçı değil ;P
için rahat olsun.
not: doğumunun üzerinden bayağı bir zaman geçmiş, şu anda bunu söylemem ne kadar anlamlı bilemiyorum??!!

nnn said...

üzerinden hayli zaman geçse de zaman zaman aklıma geliyor hala. Bir uzmandan ( doktor) böyle şeyler duymak rahatlatıcı oluyor. Teşekkürler Doktor Kevser Hanım :). Hayırlı ve kolay doğum nasip olur sana inşallah :))

Ayse said...

Evet bence de sezeryane bu kadar karsi olmak da dogru degil. Benim bebegim de doktorun hatta doktorun bile degil, cok bilmis dogum hemsiresinin normal dogum israri yuzunden dogarken sikinti yasadi ve tam dogum esnasinda kakasini yapti. Yani Allahtan hayirlisini istemek lazim. Bebek ve anne sagligi herdeyden daha onemliii